Dansart - Dansa Creativa

Un projecte de Formigues Cooperatives

Aquest curs 2022-2023 volem iniciar un nou projecte telemàtic cooperatiu relacionat amb la DANSA CREATIVA, ja que pensem que pot ser molt interessant ajudar a docents a iniciar-se en aquest camp i fer arribar la dansa creativa a més infants.

Treballar la DANSA es pot fer des de la vessant d’educació física i de música. És per això, que en aquest nou projecte, col·laborem professionals d’una i altre especialitat per poder-nos enriquir i treballar la dansa des d’una visió més global.

Dansart - Formigues Cooperatives

A qui va destinat?

El projecte va destinat a infants de 1r i 2n de primària (Cicle inicial).

Aquest primer any, i com a prova pilot, el projecte estarà obert a un màxim 30 mestres, d’educació física i/o de música, de 30 escoles d’arreu de Catalunya.

Finalitat

  • Fomentar la dansa creativa i contemporània a les escoles en els infants de cicle inicial.
  • Facilitar un ventall d’experiències motrius per tal que els infants tinguin un ampli bagatge motriu i expressiu.
  • Formar i empoderar els mestres de música i d’educació física perquè perdin la por a fer dansa creativa a les sessions.
  • Crear xarxa entre mestres, propers geogràficament.
Dansart - Formigues Cooperatives

Funcionament

Les escoles les agruparem en companyies artístiques (grups de 3 escoles) i crearan un espectacle de dansa.

Fase de vivenciació:

Cada grup/classe participant vivencia la seqüència didàctica de DANSA CREATIVA (5 sessions), des de l’àmbit d’educació física i/o música i dansa.

Fase de creació:

Cada grup/classe, una vegada coneix la història, crea una improvisació de la seva escena d’uns 3’ (Cada escola haurà de preparar dues escenes), de tal manera que entre les 3 escoles hauran preparat les 6 escenes de l’espectacle final.

Fase de filmació:

Cada escola filma les 2 escenes i les incorpora al vídeo de l’espectacle final (que estarà penjat a la nostra pàgina WEB a l’apartat de DANSA CREATIVA)

Dansart - Formigues Cooperatives

Implicacions

  • Universitat de Girona Certifica la formació i la participació del projecte (si s’acaba) amb 20h.
  • Cada participant rebrà la seqüència didàctica per desenvolupar la proposta amb els infants.
  • Assistir a la formació (obligatori) a càrrec de Meritxell Balada (8 hores), el 19 de novembre (lloc per concretar).
  • Dur a terme la seqüència didàctica amb les directius orientatives, gravar les escenes i penjar-les.

Qui fa funcionar el projecte?

Meritxell Balada

Meritxell Balada

  • Formació Professional de dansa contemporània al Conservatori Professional, de dansa (Institut del teatre).
  • Llicenciada en Pedagogia de la Dansa al Conservatori Superior de Dansa.
  • Màster en formació del professorat.
  • Estudis de Rítmica Dalcroze, nivell elemental (Institut Llongueras) i el Bachelor (especialitat en Moviment) a El Musical de Bellaterra.
  • Professora de l’escola EMA (Escola Municipal de les Arts).
  • Professora del Postgrau en MCM a El Musical de Bellaterra.
Alba Romera

Alba Romera

  • Mestra, especialista en educació musical.
  • Curs d’especialització en musicoteràpia (UdG).
Paula Costabella

Paula Costabella

  • Mestra, especialista en educació musical.
  • Postgrau en musicoteràpia
  • Certificat Dalcroze
  • Certificat en Music Leraning Theory for newborn and young children – Gordon.
  • CEE Font de l’Abella (Girona).
Aleix Vila

Aleix Vila

Mestre, especialista en ed. física cooperativa. Escola Xoriguer (Centelles)

Pere Casals

Pere Casals

Mestre, especialista en ed. física cooperativa. Escola Agustí Gifre (Sant Gregori). Llicenciat en CAFE

Cristina Guijosa

Cristina Guijosa

Mestre, especialista en ed. física. Escola l'Arenal de Llevant (Barcelona)

Antònia Montero

Antònia Montero

Mestra, especialista en ed. física. Escola Bogatell (Barcelona). Llicenciada en Pedagogia Terapèutica