Aquest curs 2022-2023 volem iniciar un nou projecte telemàtic cooperatiu relacionat amb la DANSA CREATIVA, ja que pensem que pot ser molt interessant ajudar a docents a iniciar-se en aquest camp i fer arribar la dansa creativa a més infants.
Treballar la DANSA es pot fer des de la vessant d’educació física i de música. És per això, que en aquest nou projecte, col·laborem professionals d’una i altre especialitat per poder-nos enriquir i treballar la dansa des d’una visió més global.

A qui va destinat?
El projecte va destinat a infants de 1r i 2n de primària (Cicle inicial).
Aquest primer any, i com a prova pilot, el projecte estarà obert a un màxim 30 mestres, d’educació física i/o de música, de 30 escoles d’arreu de Catalunya.
Finalitat
- Fomentar la dansa creativa i contemporània a les escoles en els infants de cicle inicial.
- Facilitar un ventall d’experiències motrius per tal que els infants tinguin un ampli bagatge motriu i expressiu.
- Formar i empoderar els mestres de música i d’educació física perquè perdin la por a fer dansa creativa a les sessions.
- Crear xarxa entre mestres, propers geogràficament.

Funcionament
Les escoles les agruparem en companyies artístiques (grups de 3 escoles) i crearan un espectacle de dansa.
Fase de vivenciació:
Cada grup/classe participant vivencia la seqüència didàctica de DANSA CREATIVA (5 sessions), des de l’àmbit d’educació física i/o música i dansa.
Fase de creació:
Cada grup/classe, una vegada coneix la història, crea una improvisació de la seva escena d’uns 3’ (Cada escola haurà de preparar dues escenes), de tal manera que entre les 3 escoles hauran preparat les 6 escenes de l’espectacle final.
Fase de filmació:
Cada escola filma les 2 escenes i les incorpora al vídeo de l’espectacle final (que estarà penjat a la nostra pàgina WEB a l’apartat de DANSA CREATIVA)

Implicacions
- Universitat de Girona Certifica la formació i la participació del projecte (si s’acaba) amb 20h.
- Cada participant rebrà la seqüència didàctica per desenvolupar la proposta amb els infants.
- Assistir a la formació (obligatori) a càrrec de Meritxell Balada (8 hores), el 26 de Novembre (Girona o Sant Gregori).
- Dur a terme la seqüència didàctica amb les directius orientatives, gravar les escenes i penjar-les.
Qui fa funcionar el projecte?

Meritxell Balada
- Formació Professional de dansa contemporània al Conservatori Professional de dansa (Institut del teatre).
- Llicenciada en Pedagogia de la Dansa al Conservatori Superior de Dansa.
- Estudis de Rítmica Dalcroze.
- Professora de l’escola EMA (Escola Municipal de les Arts).
- Professora de l’EMA (Escola Municipal de les Arts) i del Postgrau en MCM a El Musical de Bellaterra.

Alba Romera
- Mestra, especialista en educació musical.
- Curs d’especialització en musicoteràpia (UdG).

Paula Costabella
- Mestra, especialista en educació musical.
- Postgrau en Musicoteràpia (Fundació UdG).
- Certificat en Rítmica Dalcroze.
- Certificat en Gordon: Music Leraning Theory.
- Mestra al CEE Font de l’Abella (Girona).

Joan Mora
- Integrador social.
- Llicenciat en animació sociocultural.
- Format en clown i teatre gestual.
- Col·laborador de Xarop Clown.

Aleix Vila
Mestre, especialista en ed. física cooperativa. Escola Xoriguer (Centelles).

Pere Casals
Mestre, especialista en ed. física cooperativa. Escola Agustí Gifre (Sant Gregori). Llicenciat en CAFE.

Cristina Guijosa
Mestra, especialista en ed. física cooperativa. Escola l'Arenal de Llevant (Barcelona).

Antònia Montero
Mestra, especialista en ed. física cooperativa. Llicenciada en Pedagogia Terapèutica.