Reptes Cooperatius
Projecte d’Educació Física Cooperativa
El projecte
El projecte REPTES Cooperatius és un projecte telemàtic que pretén introduir a infants i mestres en la pedagogia de la cooperació a l’educació física a través dels REPTES FÍSICS COOPERATIUS
El projecte es desenvolupa en català i des de l’àrea d’educació física, però requereix la participació de la competència digital, la competència oral i la competència d’expressió escrita.
A qui va destinat
anys del projecte
escoles han participat
Finalitat
- Fomentar la pedagogia de la cooperació a l’educació física a través dels reptes físics cooperatius.
- Donar a conèixer els reptes físics cooperatius.
- Formar i empoderar els/les mestres d’educació física per ajudar-los a realitzar un canvi metodològic innovador a l’àrea d’educació física.
- Crear xarxa entre mestres, propers geogràficament.
Modalitats de participació i fases del projecte
Formigues Obreres
Destinat a aquell alumnat i professorat que s’està iniciant o es vol iniciar al món de l’aprenentatge cooperatiu.
El projecte es desenvolupa seguint 3 fases ben diferenciades:
Fase de vivenciació:
Cada grup classe, organitzat en subgrups heterogenis de 4 membres, vivencia una seqüència didàctica de reptes físics cooperatius (4-6 sessions) que l’equip de formigues comparteix amb les escoles inscrites al projecte.
Fase de creació:
Cada grup classe inventa nous reptes físics cooperatius per a compartir amb les escoles del formiguer. Una vegada inventats es pugen a la pàgina web amb una plantilla de drive.
Fase de feedback:
Cada grup classe prova els reptes compartits per les altres escoles i els dona feedback a través de la web.
Formigues Reines
Destinat a aquell alumnat i professorat amb una certa experiència en metodologia cooperativa i que els agradin les noves tecnologies.
El projecte es desenvolupa seguint 3 fases ben diferenciades:
Fase de vivenciació:
Cada grup classe, organitzat en subgrups heterogenis de 4 membres, vivencia una seqüència didàctica de reptes físics cooperatius (4-6 sessions). Aquests reptes són amb 3 nivells de dificultat i els subgrups han d’escollir amb quin nivell volen resoldre el repte.
Fase de creació:
Cada grup classe inventa reptes molt senzills (destinats a alumnes de cicle inicial) i els transforma en format vídeo. Una vegada filmats es pugen a la pàgina web.
Fase de feedback:
Cada grup classe prova els reptes en format vídeo de les altres escoles i els dona feedback a través de la web.
Implicacions
- L’ICE de la Universitat de Girona Certifica la formació i la participació del projecte amb 30h. Per tenir el certificat cal haver finalitzat totes les fases del projecte.
- Cada participant rebrà la seqüència didàctica per desenvolupar la proposta amb els infants.
- Assistir a les dues formacions a càrrec de l’equip de formigues cooperatives.
- Dur a terme, i finalitzar, la seqüència didàctica, inventar i compartir els reptes, al formiguer assignat.
Qui fa funcionar el projecte?

Aleix Vila
Mestre, especialista en ed. física cooperativa. Escola Xoriguer (Centelles).

Pere Casals
Mestre, especialista en ed. física cooperativa. Escola Agustí Gifre (Sant Gregori). Llicenciat en CAFE.

Cristina Guijosa
Mestra, especialista en ed. física cooperativa. Escola l'Arenal de Llevant (Barcelona).

Antònia Montero
Mestra, especialista en ed. física cooperativa. Llicenciada en Pedagogia Terapèutica.
Tens algun dubte? Posa't en contacte amb nosaltres
Posa't en contacte amb nosaltres per correu electrònic: hola@formiguescooperatives.cat
O a través del següent formulari:
Responsable: Formigues Cooperatives. Finalitat: Enviar-te la informació que ens solicites. Legitimació: el teu consentiment. Destinatari: les teves dades quedaran guardades a Fastcomet, el nostre proveïdor d'allotjament web i correu electònic, que compleix amb el nivell de seguretat que demana el RGPD. Drets: Tens dret a accedir, modificar, rectificar i suprimir les teves dades.